28 Ekim 2014 Salı

DOĞAL KİREÇ ÇÖZÜCÜ

                                                                 KİREÇ SÖKÜCÜ
Kireç birçok kadının temizlik yaparken başa çıkamadığı sorunlardan biri olabilir.Ben bunun için yeni bir şey öğrendim.Limon tuzu… Çoğu kişi duymuştur ve çoktan uyglamıştır belki de ama bana çok da inandırıcı gelmediği için denememiştim.Hele de elektrikli ısıtıcımdaki kireçler o kadar inatçıydı ki kesinlikle çıkarmaz diyordum.

Önce limon tuzu hakkında bildiklerimi anlatayım.Diğer adı sitrik asittir.Gıda maddelerinin üzerinde E 330 olarak yazılan koruyucu bir maddedir.Doğal olduğu için aşırıya kaçılmadığı sürece ispatlanmış herhangi bir zararı yoktur.Peki zararı olduğunu iddia edenler var mı?Evet.Örneğin mide ve alerji problemi olanların kullanmaması gerektiği iddia ediliyor.Çocukların şeker gibi ağzına alıp emmesinin de zamanla dişlerin tamamen erimesine sebep olacağından çocuklardan uzak tutulması gerektiği iddia ediliyor.Azı karar çoğu zarar…
Ben sadece çaydanlıklarımda ve elektrikli ısıtıcımda kullandım. Çok da memnun kaldım.Bir arkadaşım bulaşık makinesinde kullandığını ve memnun kaldığını söylemişti.

Nasıl uyguladığımı anlatayım.Dolu çaydanlığa bir tatlı kaşığı kadar limon tuzunu koyup kaynattım.Bir gece beklemesini söyleyenler de var ama hiç gerek yok.Aynı uygulamayı elektrikli ısıtıcımda da yaptım.Sonuç harika...Artık “acaba çaydanlığımda kimyasal kaldı mı? kalmadı mı?” sorularıyla boğuşmayacağım.
Sağlıkla kalın…                        

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder